7/09/2013

Zielono mi, czyli letnie niebo w gębie

Kiedyś pisałam już o tym, że oprócz kosmetyków mam bzika na punkcie dobrego jedzenia. Jedni mówią, że nie widać tego po mnie (oby!) jednak jest to fakt bezapelacyjny. Uwielbiam gotować dla kogoś! Z wiadomych względów w ogólnodostępnej kuchni w akademiku nie mam fizycznej możliwości robienia wymyślnych potraw czy ładnych zdjęć. Obecne jestem w domku i dokarmiam moją mamusię :) Kilka dni temu dotrzymałam rewelacyjna przesyłkę od firmy Skworcu, w której znalazły się bajeczne zioła i przyprawy. Zapraszam Was serdecznie do zapoznania się z ofertą sklepu a przechodząc do sedna sprawy, oto przepis na bardzo prostą...jednak piekielnie pyszną sałatkę!


Sos:
-2 ząbki czosnku (wybierzmy czosnek pochodzący z naszego kraju)
-duży pęczek koperku (najlepiej świeżego)
-szczypior
-jogurt grecki (opcjonalnie, jeśli sos będzie zbyt gęsty można dolać oliwy z oliwek)
-sól,
-pieprz biały, mielony (ja użyłam produktu z firmy Skworcu)
-rewelacyjna przyprawa suszone pomidory z czosnkiem niedźwiedzim i czarnuszką

Sałatka:
-pomidor
-ogórek
-młoda cebulka, może być dymka
-sałata lodowa
-młody szpinak











Sos jest niezwykle prosty do przygotowania, wystarczy drobno posiekać koperek, szczypior a czosnek przecisnąć przez praskę. Dodać około 3-4  łyżki jogurtu greckiego, jeśli uznamy, że sos jest zbyt gęsty można dodać nieco oliwy z oliwek. Następnie dodajemy szczyptę pieprzu, ja wybrałam biały, który jest delikatniejszy niż tradycyjny pieprz czarny oraz sporą szczyptę suszonych pomidorów z czosnkiem niedźwiedzim i czarnuszką. Całość mieszamy i dosalamy do smaku.


Cała sałatka jest bardzo prosta, jednak jak to mówią, diabeł tkwi w szczegółach. Otóż sprawą kluczową jest tu sos o ciekawym smaku, początkowo czujemy w nim delikatność koperku i jogurtu, aby na koniec zasmakować ostrości czosnku i przyprawy pomidory z czosnkiem niedźwiedzim i czarnuszką. Jak się później doczytałam, zawiera ona w sobie również domieszkę chilli, która nadaje całej sałatce pysznego pazura!




Przeglądając ofertę firmy Skworcu, doszłam do wniosku, że naprawdę warto zainwestować. Ceny nie są bardzo konkurencyjne! Przykładem może być czosnek niedźwiedzi, który ostatnio moja mama kupiła na "jarmarku" regionalnym za 5,50 zł natomiast w sklepie internetowym Skworcu.pl możecie nabyć go już za 1.99 zł !



22 komentarze:

  1. Bardzo lubię sałatki, a Twoja kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. doskonała na lato :D i jako dodatek do niedzielnych leżakowań :D

    OdpowiedzUsuń
  3. idealna sałatka na lato, cudowne kolory zdrowa i pożywna

    OdpowiedzUsuń
  4. chętnie bym jej spróbowała :-)
    uwielbiam sałatki z sosami własnej roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakowicie :) Muszę coś podobnego wykombinować nad jeziorko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nad jeziorko ( i grilla) mam inną, fantastyczną sałatkę! Genialna! może wkrótce dodam wpis :)

      Usuń
  6. wygląda bardzo smakowicie. Sama uwielbiam jeść i karmić innych :) zaraz zaglądam na stronkę sklepu

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne zdjęcia, aż chce się jeść, łatwa i szybka sałatka kto wie może się wysilę i zrobię dziś wieczorkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam takie sałatki!
    Twoja wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda fantastycznie, smakowac też musi genialnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam bardzo serdecznie za odwiedzenie mojego bloga!

Zawsze czytam pozostawione przez Was komentarze i staram się na nie odpisywać.
Bardzo cieszy mnie, gdy widzę, że zostawiacie po sobie ślad, daje mi to możliwość poznania Was i odwiedzenia Waszych blogów :)
Pozdrawiam A.

Copyright © 2017 AnnaBlog